ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 安田女子大学大学院紀要
  2. 第24号

子どもにとって「ナナメの関係」はどのような役割を果たしているのか ―生徒指導・進路指導において児童生徒の多面性を受容する存在として―

https://doi.org/10.24613/00000450
https://doi.org/10.24613/00000450
dd8bcc6b-3e59-4c85-afec-f7cf59f8d56a
名前 / ファイル ライセンス アクション
24323772024003.pdf 24323772024003.pdf (3.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-01
タイトル
タイトル 子どもにとって「ナナメの関係」はどのような役割を果たしているのか ―生徒指導・進路指導において児童生徒の多面性を受容する存在として―
言語 ja
タイトル
タイトル What is the Role of Diagonal Dyadic ‘Naname’ Relationships for Young People ? :Acceptance of the Multifaceted Aspect of Each Student at School
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Diagonal Dyadic ‘Naname’ Relationships, Adolescent Development, Student Guidance, Career Guidance
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24613/00000450
ID登録タイプ JaLC
著者 澤田, 英三

× 澤田, 英三

WEKO 971

ja 澤田, 英三

ja-Kana サワダ, ヒデミ

Search repository
Sawada, Hidemi

× Sawada, Hidemi

WEKO 972

en Sawada, Hidemi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study considered the following aspects of young people’s relationships: vertical dyadic ‘Tate’ relationships between the young person and his/her parents or homeroom teacher, diagonal dyadic ‘Naname’ relationships between the young person and other adults, and horizontal dyadic ‘Yoko’ relationships among his/her peers. Recently, diagonal dyadic relationships between the young people and other adults have undergone a reduction in intimacy. Firstly, for young people, the roles of the diagonal dyadic partners were defined as follows: (1) a conversation partner or a playmate, (2) a mentor, (3) a translator, (4) a mediator, (5) a purveyor of other views, lifestyles, or values, and (6) a role model. Secondly, we note that various teachers other than the homeroom teacher were able to develop a diagonal dyadic relationship with the student at school, and that these relationships were worked out during student guidance and career guidance. Finally, we find a need to develop systems in which busy teachers can exchange various kinds of information about their students with each other.
書誌情報 ja : 安田女子大学大学院紀要
en : The journal of the Graduate School, Yasuda Women's University

号 24, p. 29-43, 発行日 2019-03-31
出版者
出版者 安田女子大学大学院
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 24323772
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00242368
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:55:09.151006
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3