ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 安田女子大学大学院紀要
  2. 第25号

留学での経験を可視化するための量的・質的分析を用いた基礎的研究

https://doi.org/10.24613/00000501
https://doi.org/10.24613/00000501
67277360-c043-4f11-8f98-6a6c603aed88
名前 / ファイル ライセンス アクション
24323772025005.pdf 24323772025005.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-04-01
タイトル
タイトル 留学での経験を可視化するための量的・質的分析を用いた基礎的研究
言語 ja
タイトル
タイトル A Preliminary Study of the Impact of a Five-month Study Abroad Program: An Integration of Quantitative and Qualitative Approaches
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 study abroad, process, quantitative approach, qualitative approach, text mining
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24613/00000501
ID登録タイプ JaLC
著者 山川, 健一

× 山川, 健一

WEKO 1112

ja 山川, 健一

ja-Kana ヤマカワ, ケンイチ

Search repository
Yamakawa, Kenichi

× Yamakawa, Kenichi

WEKO 1113

en Yamakawa, Kenichi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Existing research and individual personal experiences clearly show that a study abroad experience has a tremendous impact on learners’ target language proficiency and personal growth. On the other hand, more research will be required to gain a better understanding of the “process” of learners’ internal changes during a study abroad program. The present study focuses on a five-month study abroad program for English majors at a women’s university in Japan. A total of more than 100 participants studied at two universities in California, USA, in the same period and were required to write a personal digital report every week. In order to avoid compiling a subjective collection of learners’ monologues or presenting a mere overall tendency that masks individual learners’ variation, the data were analyzed both quantitatively and qualitatively. Integrating the two research methodologies is crucial in illustrating learners’ changing perspectives of learning English and adjusting to American culture. In the article, learners’ changing processes during a study abroad program will be reported by making comparisons of the data obtained at the two campuses and at different times, along with some illustrative individual cases.
書誌情報 ja : 安田女子大学大学院紀要
en : The journal of the Graduate School, Yasuda Women's University

号 25, p. 43-54, 発行日 2020-03-31
出版者
出版者 安田女子大学大学院
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 24323772
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00242368
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:53:57.644013
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3