ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 安田女子大学大学院紀要
  2. 第24号

養護教諭とのコンサルテーション型連携に対する一般教諭の評価

https://doi.org/10.24613/00000451
https://doi.org/10.24613/00000451
446fa309-edc5-46c9-b3eb-303259ecc743
名前 / ファイル ライセンス アクション
24323772024004.pdf 24323772024004.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-01
タイトル
タイトル 養護教諭とのコンサルテーション型連携に対する一般教諭の評価
言語 ja
タイトル
タイトル Schoolteachers’ Evaluations on Consultation-type Cooperation with Yogo Teacher
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Yogo teacher, team supporting, “school as a team”
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24613/00000451
ID登録タイプ JaLC
著者 橋本, 博文

× 橋本, 博文

WEKO 973

ja 橋本, 博文

ja-Kana ハシモト, ヒロフミ

Search repository
前田, 楓

× 前田, 楓

WEKO 974

ja 前田, 楓

ja-Kana マエダ, カエデ

Search repository
大下, 里

× 大下, 里

WEKO 975

ja 大下, 里

ja-Kana オオシタ, サト

Search repository
澤田, 英三

× 澤田, 英三

WEKO 976

ja 澤田, 英三

ja-Kana サワダ, ヒデミ

Search repository
Hashimoto, Hirofumi

× Hashimoto, Hirofumi

WEKO 977

en Hashimoto, Hirofumi

Search repository
Maeda, Kaede

× Maeda, Kaede

WEKO 978

en Maeda, Kaede

Search repository
Oshita, Sato

× Oshita, Sato

WEKO 979

en Oshita, Sato

Search repository
Sawada, Hidemi

× Sawada, Hidemi

WEKO 980

en Sawada, Hidemi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 How do Japanese schoolteachers evaluate cooperation with Yogo teacher? In a previous study, we found that this evaluation depends on the types of the cooperation. Specifically, schoolteachers positively evaluated coordination-type and corroboration-type of cooperation with Yogo teachers, however, they did not positively evaluate consultation-type cooperation. The purpose of the present study is to examine why the schoolteachers regarded the consultation-type cooperation with Yogo teacher as ineffective for supporting students who have difficulties. Using sample data from 349 Japanese elementary and junior high school teachers, multiple regression analyses predicted schoolteachers’ evaluation scores, which indicate whether the three types of cooperation provide effective support based on five variables (length of service, gender, school type, self-esteem, and their trust level toward their colleague teachers). The results indicated that 1) a high level of trust toward colleagues promotes the evaluation of all cooperation with Yogo teachers, and that 2) a high level of selfesteem has negative effects on schoolteachers’ evaluation of the consultation-type cooperation. Based on these findings, we discuss potential supports that could be used to bolster the possible relationships between schoolteachers and Yogo teachers.
書誌情報 ja : 安田女子大学大学院紀要
en : The journal of the Graduate School, Yasuda Women's University

号 24, p. 45-53, 発行日 2019-03-31
出版者
出版者 安田女子大学大学院
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 24323772
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00242368
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:55:08.170914
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3