WEKO3
アイテム
How New Zealand Motivates a National Identity Through The New Curriculum
https://doi.org/10.24613/00000570
https://doi.org/10.24613/00000570a65e0174-8120-40fc-bed6-b548171ec755
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-03-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | How New Zealand Motivates a National Identity Through The New Curriculum | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Identity, Curriculum, Maori, culture, official language | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24613/00000570 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | ニュージーランドが取り組む新カリキュラムによるナショナル・アイデンティティ醸成 | |||||
言語 | ja | |||||
著者 |
大庭, 由子
× 大庭, 由子× Oba, Yoshiko |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The New Zealand Curriculum (the NZC) provides eight principles in which all schools are given unprecedented freedom and responsibility. They are expected to design the NZC principles and to visualize the curriculum in their classes. The Treaty of Waitangi principle indicates New Zealand’s “unique identity” with its bicultural history in the NZC. |
|||||
書誌情報 |
ja : 安田女子大学紀要 en : Journal of Yasuda Women's University 号 50, p. 119-124, 発行日 2022-02-28 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 安田女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 0289-6494 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00242368 |