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  1. 安田女子大学紀要
  2. 第46号

2030 Sustainable Development Goals( SDG’s) & Global Hotel Chain in Leadership Models in Japan

https://doi.org/10.24613/00000394
https://doi.org/10.24613/00000394
65711127-adca-495b-8724-83d6420ebc82
名前 / ファイル ライセンス アクション
02896494046020.pdf 02896494046020.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-20
タイトル
タイトル 2030 Sustainable Development Goals( SDG’s) & Global Hotel Chain in Leadership Models in Japan
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 Sustainable Business Models, Sustainable Development Goals (SDG’s), Hospitality, Tourism, Innovation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24613/00000394
ID登録タイプ JaLC
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 日本のリーダーシップモデルにおける持続可能な開発目標とグローバルホテルチェーン
言語 ja
著者 ジャーマンウオルシュ, ジョイ

× ジャーマンウオルシュ, ジョイ

WEKO 821

en Jarman-Walsh, Joy

ja ジャーマンウオルシュ, ジョイ

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Jarman-Walsh, Joy

× Jarman-Walsh, Joy

WEKO 822

en Jarman-Walsh, Joy

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper outlines some models of sustainability-focused business management in the hospitality sector in Japan. Focus is on leading global chain hotels operating in Japan. These global hotel chains standardize and align targets with UN Sustainable Development Goals for 2030 with a mission to establish sustainable Return on Investment (ROI) fulfilling their duty to shareholders. The SDG’s align with the three pillars of sustainable business aims to make improvements for society and environment in addition to maintaining profitable business operations. This paper proposes that despite Japan’s adoption of the 2030 SDG targets in 2015, there are few examples of clear corporate policy in the hospitality or tourism sectors. Sustainable business models of some successful global hotel chains, which operate in Japan, involve promoting education, third-party accountability, and transparency. There is growing necessity for Japan-based brands to create clear targets to meet the SDG for 2030 and implement sustainable business strategies. Efficiency targets will not only improve industry standards across the hospitality sector, but as the number of visitors to Japan continues to rise, international hotel brands will increase. Therefore, domestic brands must rise to international standards in SDG’s in order to retain the high-quality branding of made-in-japan omotenashi hospitality.
書誌情報 ja : 安田女子大学紀要
en : Journal of Yasuda Women's University

号 46, p. 199-206, 発行日 2018-02-20
出版者
出版者 安田女子大学
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0289-6494
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00242368
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Ver.1 2023-06-19 09:56:31.957089
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